První den na kolech

Na dnešek jsme spali v nebi… A nebo jsme se tak minimálně cítili. Šenková domacia je statek s možností ubytování v Horním Jezersku, který vlastní a provozuje rodina Drejce Karničara. Další noční bouřka, další déšť a ráno s mraky valícími se z hor do údolí.

Dům, který nedávno prošel rekonstrukcí, voní dřevem na každém kroku. Hned ráno nás ale omámila vůně linoucí se z kuchyně. Vlastní bio suroviny zpracované Drejcovou úžasnou ženou v chléb, sušenky, máslo, sýr, jogurt marmeládu, med na nás čekaly v útulné místnosti s prostřenými stoly pro každý apartmán.

Hned po snídani se pouštíme do balení a chystání kol. Radek kleje při dofukování pneumatik. Co mi to připomíná? ...naposledy jsem ho takhle slyšela, když nás nesčetněkrát zradila navigace při cyklotripu na Elbrus...

Vyrážíme kolem 11. hodiny. Mraky se honí, předpověď mizerná, ale dešti se nám daří celou cestu unikat. Jede se skvěle, dlouhou dobu sjíždíme klikaticí do údolí. Cesta lemovaná spoustou rozkvetlých horských bylin vede podél ledové horské říčky Kokry. Vesnice jsou tu malebně. Vedle každého domu uklizený dvůr, zahrádka, stromy s dozrávajícím ovocem. Aut, která nás míjí, je poskrovnu. Často odbočujeme na cyklostezku vedoucí poblíž silnice. Dobrý test pro naše nové Author Ronin , které perfektně zvládají i cesty určené pro horáky. Já i Radek máme každý dvě cyklo brašny TOPEAK. Jedna vpředu, pohotovostní, jedna vzadu, s červenou blikačkou. Obě nepromokavé, co slouží současně jako blatník.

Zastavujeme se na několika místech, abychom udělali pár fotek, ale mraky se honí tak, že raději hned pokračujeme dál. Cestou potkáváme celkem velké množství cyklistů na silničních i horských kolech, se kterými se zdravíme obvyklým kývnutím hlavou.

Ribno, naše dnešní cílová destinace, je malá vesnička poblíž známého jezera Bled. Spíme v hotelu Ribno, kde nás likérem z babského ucha přivítala Katarina, milá žena majitele. Provedla nás celým svým královstvím, které za poslední tři roky doznalo velkých rekonstrukcí. Opět jsme v malebném místě obklopeni velmi milými lidmi. Hotel nedávno získal akreditaci tzv. „zero waste“, což se tu zrcadlí na každém kroku. Vlastně si tohoto inspirativního stylu všímám tady ve Slovinsku už dlouhá léta. Jedna věc je umět odpad třídit, druhá je ho pokud možno nevytvářet…

Po rychlé sprše a pivu zvovu sedáme na kola a míříme na Bled. Letovisko s několika výraznými dominantami nás vítá černými mraky a blesky v dáli. Sezóna je sice v plném proudu, voda v jezeře průzračná, ale turistů je tu letos méně než polovina obvyklého množství. Většinou Slovinci, kterým letos vláda nadělila na letní dovolenou 200 Eur.

Tak tak stíháme dorazit zpět. Je večer. V pořadí už pátá bouřka a velký lijavec. Plánujeme, jak se zítra budeme vyhýbat kapkám s předpovědí 100% deště.

------------------------------------
BIKE TRIP SLOVINSKO 2020

GENERÁLNÍ PARTNER

Staňte se generálním partnerem
projektu 15 nejizolovanějších hor světa!