Crocodile Trophy - stage 2

Druhá etapa začínala na pobřeží v Cairns. Když jsme přijeli na místo, byli jsme mile překvapeni, protože tam stál borec s českou vlajkou, stejně jako jsme měli českého fanouška při startu singltreku. Na nábřeží odstartovala spanilá jízda dlouhá asi 11 kilometrů. Teprve potom následoval ostrý start- sedm kilometrů asfaltu do kopce a potom prudký sjezd k přehradě. Bohužel se u mě projevil problém s přesmykačem. Zjistil jsem, že pokud přeřadím na velký talíř, nejsem potom schopen řadit dolů zpátky na malý, takže nakonec jsem jel celou etapu jenom na malý. Trnul jsem strachy, jestli nebude ještě hůř. Výjezd od přehrady po betonu byl brutálně příkrý, ale to horší teprve přišlo. Při vjezdu do terénu se sklon nezmenšil, naopak v některých místech byl ještě větší. Ve skupině, kde jsem se pohyboval, jsem sice vyjížděl jako nejrychlejší, ale výhoda to nebyla, v podstatě naše rychlost byla stejná jako u těch, kteří sesedli a kola tlačili. Celý konec etapy vedl po širokých, prašných cestách s občas brutálně těžkými výjezdy a sjezdy, ale nic technicky náročného. Taková silničářská část etapy, což není vůbec můj šálek kávy. V závěru mě dojela dvojice borec s partnerkou, protože byly dlouhé roviny a já nemohl šlapat na velký tác. Musím smeknout, holka jela nádherně, ale byla rozdováděná tak, že při sjezdu, kde dole byl odvodňovací pás z makadamu, hodila strašlivou držku, a i když další den nastoupila do závodu, večer na vyhlašování jsem ji neviděl. Pravděpodobně odstoupili.

Celý den bylo vedro, ale mohlo by být hůř. Večer se na moje kolo dívali mechanici a konečně objevili příčinu problémů: k upevnění přesmykače byly použity špatné šroubky a hýbal se mi celý přesmykač. Následující den už všechno fungovalo skvěle…

----------------------
17th SEPT 2017
Cairns - Lake Tinaroo
67 (79) km/1900 (2100) m
Official Start after 12 neutraliesed kilometer behinde the car.

> průběžné výsledky

Použité fotografie: Crocodile Trophy / Regina Stanger / Igor Schifris / tým Quantum Racing