inicio mail me! sindicaci;ón

RADEK JAROŠ

K2 Expedice 2014

Cesta na dno…

Naštěstí ne mojí psychiky i když mě do smíchu a do skoku tak nějak úplně není:-( Bohužel ten kdo zkušenosti s omrzlinama má ví, že se takhle chovají. Zatím každej den, každej převaz je horší. Prostě cesta na dno. Ale časem ( kdy?) se to usadí, odrazím se a začne se to zlepšovat. A potom teprve uvidíme jaký šrámy zůstanou. Nebo jaký prsty:-) Když by jsem použil termín finančního úřadu, vracím DPH za výstup na Annapurnu…

Proč k tomu došlo?
1, Pravděpodobně jsem měl vlhký boty. Nechávali jsme je mezi BC a ledovcem, první dvě hodiny jsme šli v teniskách. Uskladnil jsem je v nepromokavým a neprodyšným pytli. Jak na něj ve dne svítilo sníh a vlhkost která na botách byla se vypařila, cirkulovala a nalezla do míst kam by se normálně nedostala. Všude…! ( Tráva řešil problém s mačkama a tak si je snesl až do BC, to ho pravděpodobně zachránilo! )

2, K vrcholu jsme vyráželi z výšky 7 100 m večer v 9 hodin. Lezli jsme celou noc, já byl nahoře v 9 ráno. Hodinu jsem tam fotil. Po půlnoci byla zima strašná – když jsem měnil palčáky za péřový palčáky a dával jsem si do nich hřející pytlíky, málem jsem chcípnul bolestí. Kolik to bylo stupňů ale nevím. Moc.

3, Dva dny na cestě z CII do CIII a z CIII do CIV jsem měl blbý, moc tlustý ponožky. Noha neměla prostor, asi jsem se trochu chytil a asi mě i natekla, protože když jsem si na nahoře bral už svoje oblýbený, tenčí, vrcholovky Craftovky zdálo se mě že jsem na těsno.

4, I když jsem do vejškových táborů dorazil první, do stanu jsem lezl většinou jako poslední. Čekal jsem na Trávu a na Oskara, stavěl stan, vařil… To podupávání několik hodin na místě ve vánici asi taky není ideál. Což ale neznamená že za to může Tráva jak si někteří vykládají. Jen já a já.

Chybama se člověk učí. A zkušenost někdy bolí.

Radek

, Zobrazeno 23 029 x.

Komentáře: 56

milan říká @ 21.Květen 2012 v 17.09

radku držim ti pěsti at vše dobře dopadne

Martule říká @ 21.Květen 2012 v 18.20

Radku tez vam drzim pesti a doufam, ze to utrpeni stalo za to! Leceni bude jeste asi nejakou dobu trvat, tak at zvitezite i v tomto osobnim boji, mejte se lip a lip! Děkuji za vsechny vase zpravy a fajnove stranky, Martule z Pardubic

Klára říká @ 21.Květen 2012 v 18.23

Tak to je mazec, za 5 let na veterině jsem viděla kdejakej humus ale tohle je síla. Držim palce za tvý palce. Klára

baros říká @ 21.Květen 2012 v 19.01

Kurva Radku :(
tohle je sila, nechapu jak to zvladas, mas obrovsky obdiv nas vsech, a tohle je vlastne dalsi cast vystupu na Annapurnu, vrcholem to zdaleka nekonci!
drz se!!! Ono to ted vypada, ale urcite se to da dokopy!

P.S: je to ohrana pisnicka, ale ty posr. pisalkove do novin snad o tom nenapisou ani radku, pritom je to…

Ondřej říká @ 21.Květen 2012 v 19.17

Ahoj Radku,
moc tě pozdravujeme a držíme všechny palce,aby jsi to zvládl a rychle se nám uzdravil.
Ondřej ,Irča a potápěči ze Zlína

Alena říká @ 21.Květen 2012 v 19.27

Radku!!! To je teda síla! Moc,moc držím palce ať vše dobře dopadne.A ono to dobře dopadne,já tomu věřím.Sice to nebude hned,ale ono to DNO přijde jak píšeš.Pak se odrazíš a bude to lepší a lepší až do úplného uzdravení.Obdivuji tě,jak to všechno zvládáš.Drž se.

P.S.také nechápu proč nikde ani řádka,ani v TV.Akorát plzeňské noviny se zmínily o Trávovi,že ste spolu…..

Jissin říká @ 21.Květen 2012 v 19.49

…a bude dobře.Český lékaři jsou špičkoví a oni se jen třesou , jak si ,,smlsnou,, na takové ,,chutovce,,….:):):)Holt se z tebe stal výškový a omrzlinový trenažéreček…..:):):).A holt to by Ti museli nohy uřezat (promiň :) ),aby se letos hokejová a fotbalová,sportovní veřejnost dozvěděla o vasem počinu……………

Zuzka říká @ 21.Květen 2012 v 19.55

Ahoj Radku, přeji brzké uzdravení a co nejméně následků.. Musí to být dost těžký, bolestivý a dlouhý, ale určitě se brzy obrátí k lepšímu a bude lépe! Drž se a věř, přeji hodně sil i do tohoto boje.

P.S. Pro ty, co píšou, že nikde ani řádka… v pátečních Lidovkách 18.5. je článek a rozhovor s Radkem.

Renata Menclová říká @ 21.Květen 2012 v 20.05

Moc blahopřeji a držím palce při uzdravování. Věřím, že to bude mít co nejmenší následky. Už proto, abyste mohl jít dál. Renata z Mostu

Michal říká @ 21.Květen 2012 v 20.15

No to je hustý… moooc držím palce ať se brzo uzdravíš.Mik z Bosonoh

Iva Turzo říká @ 21.Květen 2012 v 20.39

Hola, tak zdá se, že se prstíky snaží, tak se snažte dál! I.

Karlos říká @ 21.Květen 2012 v 21.05

Ahoj, držím palce, ať to dopadne co nejlépe. Přestože to teď vypadá dost zle, věřím že to bude dobré! Já velmi obdivuju Tvůj výkon nejen na kopci ale i teď…

Anna říká @ 21.Květen 2012 v 21.15

Také mi připadá, že se prty úspěšně snaží a masíčko vypadá ok!
Držíme palce. Pištuni

Tomáš Jaroš říká @ 21.Květen 2012 v 21.56

Dobrý den Radku.

Vždycky jsem si říkal že to musí být bomba „vidět svět shora“. Ale Teď když vidím co tomu jste schopný obětovat a co pro to podstoupit, tak to musí být něco opravdu neskutečného, pro nás obyčejné smrtelníky nepředstavitelného…

Přeji Vám brzké a úplné uzdravení, a pokud budete chtít i splnění vašich cílů a překonání ( ve zdraví) té „kádvojky“

s pozdravem a obdivem (taky) Jaroš

lurch říká @ 21.Květen 2012 v 22.35

Ahoj Radku,
Letos mi na bezkach omrzl palec na ruce, a bolelo to strasne a dlouho, ale rozhodne nevypadal takhle, takze si dokazu predstavit jake to je kdy tu svou vynasobim stokrat, diky za reportaz a necht je tva zkusenost poucenim pro ostatni…

Jan Camr říká @ 22.Květen 2012 v 6.27

Dobrý den Radku, vypadá to dost hustě. Držím palce (moje) a přeju hodně síly pro úspěšné uzdravení!

Milena říká @ 22.Květen 2012 v 7.27

Milý Radku!
vzhlížím obdivně, skláním se, ale ta hrůza neměla být.
přeji sílu na překonání té hrozné patálie na nohou.Au,au au.
A vzhůru do hor, vždyť je to životní láska.
Blahořeji Vám i Trávníčkovi k úspěchu výstupu!

Michal říká @ 22.Květen 2012 v 7.46

Pěkně ses nám vybarvil…. ale je to živý!!! No tak tě prostě trošku ta Annča poškádlila, ona už je holt taková, ale neměj ji to za zlé, určitě bude ráda, až na ni budeš mávat na dálku z K2…

thouma říká @ 22.Květen 2012 v 7.49

Ať ten obrat přijde co nejdřív, hodně štěstí!!

Dusan říká @ 22.Květen 2012 v 8.37

Auau! Prejeme brzke uzdraveni! Ta bolest musi byt nepopsatelna…
Ohledne rozhovoru do Lidovych novin, nemuzeme ho najit v el.podobe… Nemohl by jej sem nekdo nahodit (scan?)?

Jan Hastrdlo říká @ 22.Květen 2012 v 8.43

Teda ty prsty jsou brutální! :-( Ale věřím a přeju aby to bylo v pohodě! Ten vrchol určitě stál za to! :-)

dadůů říká @ 22.Květen 2012 v 8.46

Ahoj Radku ,no nevypadá to dobře,jsem draňačka ,tak jsem jukla i na ty fotky…ale jsme otimista a věřím ,že to dobře vše dopadne a bude Ti to zase šlapat….. hlavně myslet pozitivně.držím pěsti.

a.j.a říká @ 22.Květen 2012 v 9.24

drzim vsechny prsty!

RMN říká @ 22.Květen 2012 v 10.14

Taky se připojuji a držím palce ať to zase všechno doroste!

Petr Podsednik říká @ 22.Květen 2012 v 10.18

Ahoj Radku, je moc dobře, že všichni mohou vidět ty fotky, aby si uvědomili, jak nebezpečnému a tvrdému sportu se věnuješ, a co všechno se musí obětovat. Není to ani o velkých penězích, ani o velké slávě. Je to nebezpečná, neskutečná dřina, vyžadující odříkání, nadšení a vášeň a vybírající si svou daň. Jak Tě znám, překonáš i tento vrchol, i když to bude dlouhá, bolestivá cesta. Jsem rád, že jsme mohli alespoň trochu k Tvému úspěchu přispět a dále s námi můžeš počítat. Těším se i na další výzvy. Čeká na Tebe ještě jedna krásná dáma a na tu se musíš připravit, ta nic neodpouští. Držíme palce. Petr Podsedník a holky CHESTERTONKY

ouzin říká @ 22.Květen 2012 v 10.34

Ahoj Radku, hodně štěstí a brzké uzdravení. Horolezci Hořice.

Jirka říká @ 22.Květen 2012 v 10.41

Stále nikde ani čárka..jen hokej, fotbal… až je mi z toho těžko na srdci, že jsme se omezili na vzývání nagelovanýc primadon a skutečná sportovní dřina, odříkání a překonání se… a o posunutí hranic člověka někam dál ani nemluvě, nikde o tom ani zmínka.
Radku ať se to zahojí a vše zůstane tam kde má ;o)

Máňa říká @ 22.Květen 2012 v 10.47

Máš můj obří obdiv, Radku! Držím pěsti, ať se Ti to rychle zahojí!

Király Nóra říká @ 22.Květen 2012 v 10.52

Radku! Aj medzi madarmi más vela prívrzencov, (faceebok). Klobúk dolu ! Skoré uzdravenie a vsetko naj na K2!

Honza Ptáček říká @ 22.Květen 2012 v 15.42

Ahoj Radku,
chtěl jsem ve vlachovické hospodě obměnit tvoji fotogalerii a těšil jsem se na fotky z Annapurny. Asi tě zklamu, ale obávám se, že tyto fotky tam dávat nebudu. Doufám, že tě to nemrzí :D
Držím palce a věřím, že všechno dobře dopadne.

Tom Konrád říká @ 22.Květen 2012 v 16.32

Tohle je „nádherná“ ukázka práce našich medií. O Radkovu neuvěřitelném sportovním výkonu téměř ani slovo, ale když se přihodí nějaké neštěstí, tak je to na titulní stránce.

čento říká @ 22.Květen 2012 v 16.43

Do prdele, teda…….Drž se chlape, je to hrozná daň, ale Tvoje počínání je pro mnoho, mnoho lidí strašným motorem….za všechno dík…měj to na vědomí, že s Tebou „cítí“ hodně, hodně lidí a jsou pro ně Tvoje dosažený cíle velkým přínosem. Bože, to je hnus :-((((, zdar a sílu :-)

Míša říká @ 22.Květen 2012 v 16.56

Obrovský respekt!!!! držím palce za tvoje palce a všechny prsty, nevypadá to zrovna hezky, ale doktoři v česku sou machři a dají tě určitě do cajku. Si pro mě borec a obrovská motivace. Zasloužíš si, aby o tobě bylo víc slyšet, aby lidi věděli, jaký si machr. přeju hodně sil a rychlé uzdravení…:)

Pavel říká @ 22.Květen 2012 v 18.14

Zdravím a gratuluju. Vůbec si nedovedu představit, jaké sebezapření a potom utrpení s těmi omrzlinami jste musel absolvovat. Já tady doma a v teple bojuju už 6.týden s blbým výronem a úplně mi to stačí. Takže velký obdiv a hlavně rychlé uzdravení a minimální ztráty přeje Pavel, kamarád od Radky Tkáčikový původem taky z Harrachova.

Kačka říká @ 22.Květen 2012 v 18.46

Ahoj Radku,
zdravíme Tě z porodnice a myslíme na Tebe.
Brzy se dej do kupy.
Zdraví Kačka, Thea a Ondra (Hořice)

PS: Máš náš obdiv!

Daniela říká @ 22.Květen 2012 v 19.14

Prsty sice jsou jak z uhelny, ale nevzdávejte to! Je tam pořád červená a ta znamená co, no přece krevní zásobení! Takže prstíky dostávají to co potřebují k regeneraci, akorát při takovým záhulu jim to bude trvat trošku dýl než zase budou jako dřív! Ale budou! Uvidíte! Příroda umí divy! Držte se a posílám optimistickou náladu v lepší časy!

Vráťa říká @ 22.Květen 2012 v 20.13

Gratuluju k vrcholu, v kompletní uzdravení věřím a mediální profláknutí určitě ještě přijde. Hlavně ať je to pozitivní profláknutí. Možná bude doba, že před nima budeš utíkat ( po zdravých nohou ). Pěkný pozdrav Vráťa.

Jana říká @ 22.Květen 2012 v 22.15

Radku, přeji mnoho optimismu a ať vše co nejlépe dopadne. Přeji brzké uzdravení.

Twada říká @ 22.Květen 2012 v 23.18

Ahoj Radku, preji brzskou a bezproblemovou regeneraci a noham (a i Tobe) spoustu dalsich vrcholu a cest…

A dodatecne smekam a blahopreji k vrcholu…
Twada, Hodonin

Roman Bečvář říká @ 23.Květen 2012 v 0.14

Ahoj Radku.
Dřív jsem se o horolezectví nijak zvlášť nezajímal. Loni jsem tě náhodou potkal s klukama ze Sušice u Železný Rudy a měl možnost s tebou i chvilku „pokecat“. Od tý doby bedlivě sleduju každou tvojí výpravu do Himalájí a moc to prožívám. Chci ti pogratulovat k pokoření Annapurny a přeju brzký uzdravení, abys dal i tu K2. Zdraví tě Roman

martan říká @ 23.Květen 2012 v 8.27

Jau Radku, to snad za to ani nestojí:( Doufám, že to zmákneš! Držím palec.

Honza Novotný říká @ 23.Květen 2012 v 14.46

ahoj Radku, sice se osobně neznáme, ale to vůbec nevadí. Držím palce, aby ses dal rychle (nebo i pomalu) do kupy a všechny prsty zůstaly na svých místech.

Míra říká @ 23.Květen 2012 v 15.34

Radku, jako každý v NM jsem slyšel o úspěšném výstupu – moc gratuluji. I o omrzlinách … a ty obrázky mě teď vydělili, doufám že vypadají o hodně hůř než to opravdu je. Teďdržím palce ať to dobře dopadne.

Jíra říká @ 23.Květen 2012 v 20.07

Gratulace k výstupu. Držím palce ať to dobře dopadne! Ještě něco zbývá ………přece. :)

Vláďa říká @ 24.Květen 2012 v 12.18

Ohromná gratulace a ještě větší úcta! Přeju ti co nejmenším další problémy a bolesti, které dnes musí být šílený. Nechápu novináře! Z toho co píší, abychom se styděli, že jsme Češi. Když můžeme být na někoho pyšní – NIC! Radku držím ti palce. Vláďa

irma říká @ 24.Květen 2012 v 12.58

Super vykon. Rychle uzdraveni.

Švihy říká @ 24.Květen 2012 v 17.42

Přeju hodně sil, věřím, že to dobře dopadne a celý svůj neskutečný himálajský projekt dotáhneš do zdárného konce! Seš borec!

Miloš Šindelář říká @ 25.Květen 2012 v 19.44

Je to tedy síla. Přeji brzké uzdravení a už se těším na některou tvou besedu někde v Praze nebo Středočeském kraji.

honziš říká @ 25.Květen 2012 v 23.06

POZOR, ne všichni doktoři v ČR jsou dobří – v listopadu nám omrznul parťák na Pumori, jeho prsty vypadaly trošku líp než Tvoje, ale ODBORNÍCI na Vinohradech to chtěli fiknout!! ..parťák jim utekl z pod kudly, sehnali jsme jiného doktora a kontakt na akupunkturistku která už má pár uzdravených omrzlin na kontě… –> uzdravil to a teď už prsty rozhejbává… takže doufám, že jsi v dobrých rukách.. případně rád předám kontakty …a samozřejmě gratulace k výstupu Radku:)

Šárka Polochová říká @ 27.Květen 2012 v 0.11

Velice Vás obdivuji a držím palce i u nohou!!!!!!!

Dušan říká @ 27.Květen 2012 v 11.38

Radku, hlavně se pořádně uzdrav než půjdež na K2. Dušan

Krčmová Jarmila říká @ 28.Květen 2012 v 10.31

Pane Radku, přeji Vám brzké uzdravení!

Eskymácké přísloví říká – kdo nemá prsty, tomu neomrznou…

[...] در وب‌سایت خود با نمایش تصاویری از سرمازده‌گی انگشتانش، [...]

Katka Slepickova říká @ 1.Červen 2012 v 13.15

Ahoj Radku :)
Tady nejstarsi z najmladsich slipek :) preji bzdke udraveni a hlavne vydrz :) brzy se uzdrav,at to vse dobre dopadne :) hlavne se nevzdavat a pokorit dalsi a dalsi prekazky,na ktery jste Vy horolezci zvyknuty :))) drzim pesti

TomVem říká @ 7.Červen 2012 v 8.01

Hore zdar!Gratuluji k výstupu a hlavně sestupu!Mám na nohách něco podobného a za rok,až se to ošlape,si na to ani nevzpomeneš…,ale na „žabky“ už to není ono!

Ivan Zedníček říká @ 8.Červen 2012 v 18.45

Gratuluji a k těm omrzlinám, co nejrychleji si domluv návštěvy hiperbarické komory alespoň dvacet návštěv s kislíkovou maskou a měl bys to zachránit. Moje prsty vypadaly stejně a nyní jsem v pohodě. Přeji všech deset po hromadě. Ahoj Ivan

Komentáře bohužel nejsou v současné době povoleny.